Si progresívny PODNIKATEĽ či malý TÍM a rád by si SPOLUPRACOVAL s niekým,

kto má v DANIACH poriadny prehľad a vie aj čo-to UŠETRIŤ?

arrow

RIEŠIME POTREBY MALÝCH PODNIKATEĽOV PREVAŽNE Z PROSTREDIA ONLINE, MARKETINGU A INFORMAČNÝCH TECHNOLÓGIÍ

Máme poňatia, o tom, ČO robíme, sme ONLINE a vo vysvetľovaní a KOMUNIKÁCII sme excelentní 

  • Vymýšľame (a vyčísľujeme), aká PRÁVNA FORMA bude pre nich najjednoduchšia, nastavujeme ZAČIATOK podnikania či (v praxi častý) PRECHOD zo živnosti na eseročku.
  • Zvažujeme, aké možné DAŇOVÉ NÁKLADY si môže podnikateľ uplatniť - či auto použiť ako firemné alebo súkromné, ako v nákladoch zohľadniť platbu indickému copywriterovi alebo či sa dá uznať výlet na thajskej pláži.
  • Hľadáme spôsoby, ako čo najjednoduchšie ZAMESTNAŤ nových spolupracovníkov, samého seba či príbuzných - s minimom byrokracie a hlavne platieb.
  • Zvažujeme cesty, ako sa dostať k PENIAZOM Z VLASTNEJ ESEROČKY aj v priebehu mesiaca a bez nechutných odvodov.
  • Vieme, ako je to so ZAHRANIČÍM a klientami z EÚ či z krajín mimo EÚ, zložitou európskou DPH či ako a komu vlastne FAKTUROVAŤ
  • Nastavujeme ČÍSLA tak, aby podnikateľ dostal hypotéku, uplatnil si na manželku či deti čo najviac výhod či čerpal "materskú" dvakrát.
  • KOMUNIKUJEME (a často aj bojujeme) s úradmi a úradníkmi, hľadáme, študujeme, riešime a konštruktívne debatujeme navzájom či s podnikateľmi.
  • Milujeme hľadať formy či cesty, ako podnikať čo NAJJEDNODUCHŠIE a NAJLACNEJŚIE, no vieme si aj neformálne pokecať.
  • A popritom všetkom spracovávame AGENDU (evidencie, účtovníctvo, dane, mzdy), sledujeme termíny, podávame výkazy na všemožné úrady a každodenne makáme, aby boli záležitosti v čo najlepšom súlade s tou džungľou slovenských podnikateľských zákonov, ktoré medzi sebou často nespolupracujú, extrémne často sa menia a dokonale sa v nich vyzná možno pár ľudí, ak vôbec niekto.*

Áno, vyslovene "účtovníctvo" z celého tohto balíka zaberá tak 30%, preto výraz "účtovnícka firma" v našom poslaní nenájdete. Naša skúsenosť je taká, že malí podnikatelia vyhľadávajú, potrebujú a aj oceňujú skôr širší prehľad, riešenia ich problémov, komunikáciu vrátane vysvetlenia prípadných možností, ciest a rizík. Sme teda skôr hľadači, riešitelia a dobrodruhovia:)

Fyzicky sedíme v Košiciach, naši klienti sú však "rozlezení" od Prešova, Banskej Bystrice, Žiliny či Bratislavy až po Slovinsko či pláže v Thajsku. V dobe internetovej je totiž skutočne možné spolupracovať aj online (zvyšok doplní pošta či osobné návštevy), online spolupracujeme dokonca aj my v našom malom tíme, slobodu a flexibilitu si totiž ceníme. Pri práci používame cloud (DropBox aj Google Disk či SuperFaktúru), (čiastočne cloudové) softvéry spoločnosti Kros, Skype a samozrejme e-mail.

Máme vlastný punkový štýl, na druhej strane vieme, čo sú procesy, algoritmy, máme svoje "best practises" a samozrejme holdujeme aj pravidelnému vzdelávaniu. Máme oči otvorené a vo väčšine prípadov registrujeme, keď sa v slovenskom podnikateľskom prostredí čosi deje a mení (áno, to skoro každú chvíľu, preto "vo väčšine prípadov") alebo čo nové môžu podnikatelia využiť vo svoj prospech.

S KÝM SPOLUPRACUJEME?

(a v problémoch ktorých podnikateľov sa teda vyznáme viac?)

    • PROFESIONÁLI NA VOĽNEJ NOHE - programátori, vývojári, dizajnéri, marketéri, konzultanti ako aj autori a umelci
    • ONLINE PODNIKATELIA - zakladatelia obsahových webov, affiliáci či autori digitálnych produktov (tj online kurzov, eBookov, SaaS softvérov či iných moderných pomôcok)
    • z hľadiska právnej formy uprednostňujeme SZČO, JEDNOOSOBOVÉ ESEROČKY a MALÉ ESEROČKY či TÍMY s pár zamestnancami - obľubujeme prirodzenosť a flexibilitu menších firiem, dôraz na slobodu a prácu na projektoch, ktoré dávajú zmysel

    S KÝM NIE?

    (a koho teda radi odporučíme iným kvalitným kolegom?)

    • e-shopy s hmotným tovarom
    • výrobné a obchodné spoločnosti so skladmi, automobilmi a výrobným procesom
    • väčšie tímy (nad 10 zamestnancov)
    • z hľadiska právnej formy tiež akciové spoločnosti, verejné obchodné a komanditné spoločnosti
    • občianske združenia a iné neziskovky

    KOĽKO TO STOJÍ?

    • Eseročka s podvojným účtovníctvom?

       

      od 150 EUR mesačne x 13 mesiacov

      (pri eseročke navyše aj „13-ty paušál“, tj samostatnú platbu za spracovanie účtovnej závierky a daňového priznania)

    • Eseročka: príklady

       

      • Eseročka s 3 zamestnancami, 2 automobilmi, platiteľ DPH, obchodujúca so zahraničím – mesačná platba 180 EUR (tj ročne 2 340 EUR)
      • Jednosobová eseročka s jedným spoločníkom, rôznymi druhmi aktivít obchodujúca so zahraničím, 1 automobilom – mesačná platba 150 EUR (tj ročne 1 950 EUR)
      • Eseročka s 5 zamestnancami, platiteľ DPH a s rôznymi druhmi aktivít – mesačne 250 EUR (tj ročne 3 000 EUR)
    • Okrem toho nad rámec mesačného paušálu si individuálne účtujeme aj (a v závislosti od rozsahu a zložitosti):

       

      • vypracovanie rôznych prehľadov, porovnaní, prepočtov a analýz
      • konzultácie mimo bežných situácií zo života firmy
      • vypracovanie rôznych zmlúv či formulárov na konkrétne účely
      • úvodnú konzultáciu pri rozbehnutí podnikania presahujúcu 1 hodinu (v cene 40 EUR / hod.)
      • náhradu cestovných výdavkov – tj preplatenie cestovného pri zastupovaní pri daňovej či inej kontrole (v rámci Košíc: 0 EUR; mimo Košíc: cena spiatočného lístka na verejnú dopravu, resp. dohodou)
      • čas strávený počas daňovej kontroly – v závislosti od rozsahu a dohody
    • Si SZČO, obchoduješ so zahraničím a uplatňuješ si paušálne výdavky?

      30 – 50 EUR mesačne

    • Si SZČO a uplatňuješ si reálne výdavky?

      od 70-100 EUR mesačne

    • Potrebuješ "iba" poradiť, prostredníctvom akej právnej formy podnikať, vysvetliť pojmy, pravidlá či skonzultovať účtovníctvo?

      Účtovné a podnikateľské konzultácie

      40 EUR / hod.

      Podrobnejšie o konzultáciách

    • Potrebuješ JEDNORAZOVO vyhotoviť daňové priznanie?

      V danom roku „iba“ zamestnanec v SR

      15-30 EUR

    • Potrebuješ JEDNORAZOVO vyhotoviť daňové priznanie?

      V danom roku „iba“ zamestnanec – v SR aj v zahraničí

      30 – 50 EUR

       

       

    • Potrebuješ JEDNORAZOVO vyhotoviť daňové priznanie?

      SZČO s paušálnymi výdavkami a prípadnými inými príjmami (zamestnanec, prenájom)

      od 100 EUR vrátane súvisiacich konzultácií, komunikácie a tipov na možné úspory

    • Potrebuješ JEDNORAZOVO vyhotoviť daňové priznanie?

      Eseročka – jednorazové spracovanie daňového priznania (bez celoročného spracovania účtovníctva)

      neposkytujeme

    AKÝ JE POSTUP SPOLUPRÁCE?

    • NAPÍŠES NÁM - kto si, čomu sa venuješ, v čom by si rád potreboval poradiť, čo nastaviť resp. akou formou spolupracovať (pravidelná spolupráca resp jednorazové vypracovanie čohokoľvek)
    • detaily si dohodneme E-MAILOM, no pri dlhodobej spolupráci je vhodné aspoň 1 sedenie naživo, prípadne Skype (a často aj viac)
    • na stretnutí si dohodneme, čo všetko treba NASTAVIŤ - fakturáciu Tvojim klientom, potrebné registrácie firmy (daňový úrad, elektronická komunikácia a pod.), prípadné zamestnávanie zamestnancov (či samého seba), zmluvy (o spolupráci, licenčné, nájomné), možné daňové náklady atď.
    • dohodneme si aj vzájomnú KOMUNIKÁCIU a ODOSIELANIE dokladov a výkazov (štandardne používame cloud, e-mail, SuperFaktúru a aj klasickú poštu)
    • vyhotovíme ZMLUVU o našej vzájomnej spolupráci a dohodneme, ktorý mesiac bude prvý platený (príklad: ak eseročka vznikne napr. 1.7. a síce má nejaké zakladacie či prevádzkové položky, no reálnu činnosť začne vykonávať od septembra, tak prvým plateným mesiacom bude september)
    • po skončení každého mesiaca očakávame DOKLADY - ideálne čo najskôr, napr. do 5. dňa nasledujúceho mesiaca
    • do 10. dňa v mesiaci SPRACUJEME KAŽDÝ MESIAC MZDY - vrátane odoslanie výkazov na úrady, klientovi pošleme len prevodný príkaz (vo formáte PDF ako aj v importovateľnom formáte) do banky
    • po prevzatí dokladov a ich prvotnom spracovaní pošleme klientov (ideálne) jednu várkov OTÁZOK, bodov a žiadosti na doplnenie
    • po následnej komunikácii SPRACUJEME a ODOŠLEME VÝKAZY (najmä DPH)
    • vyladíme mesačnú agendu a dáme dokopy PRIEBEŽNÉ VÝSLEDKY - eseročkám teda pošleme priebežný sumár nákladov a výnosov. Ide o účtovné výnosy a náklady (tj nie daňové) a navyše do toho celého neskôr čosi určite pribudne, ide teda len o orientačné čísla
    • po SKONČENÍ roka (februára marec, resp. máj a jún) "dávame dokopy" celý rok, tj účtovnú závierku (iba eseročky) a daňové priznanie k dani z príjmov. Vtedy je potrebné čosi odsúhlasiť (napr. neuhradené vyšlé či došlé faktúry), pribudne niekoľko upresňujúcich otázok a možno aj nejaké to sedenie či Skype
    • v priebehu mesačnej spolupráce samozrejme KOMUNIKUJEME - pýtame sa my (keď čosi chýba alebo nie je jasné prípadne vieme máme tip, ako niečo nastaviť lepšie), pýtate sa vy (keď potrebujete vysvetliť nejaké pravidlo, niečomu v agende nerozumiete alebo máte konkrétnu požiadavku na riešenie)
    • ak sa čosi MENÍ - začínate obchodovať so zahraničím, chcete sa stať platiteľom DPH, chce začať zamestnávať či kohosi prepustiť, stačí sa v dostatočnom predstihu ozvať a nastavíme
    Áno, mám záujem o spoluprácu

    Aby sme sa bližšie spoznali (alebo kým sa stretneme osobne), určite si stiahni

    10 + 1 tipov, ako správne vystaviť faktúru

    do SR či EÚ, za tovar či službu, zálohové, daňové či vyúčtovacie, dobropisy...

    Zároveň Ti príde aj pár ďalších tipov o porovnaní živnosti a eseročky, možných daňových nákladoch, o tom, kedy a ako sa podnikateľa (ne) týka DPH či o automobile a pracovných "výletoch" v nákladoch.

    privacy Chránime Tvoje súkromie a nikdy nespamujeme (posielame len tipy a novinky o podnikaní či z našej kuchyne)